Clasa a X-a
Introducere#
Aici găsiți programa clasei a zecea pentru Olimpiada de Informatică, conform programei create de SEPI în anul școlar 2023-2024, împreună cu locurile de unde puteți învăța aceste conținuturi în arhiva noastră.
Pe lângă conținuturile de mai jos, programa include și materia clasei a noua, care poate fi accesată în articolul corespunzător.
Observație
Următoarele capitole sunt atât pentru etapa județeană, cât și pentru etapa națională.
Șiruri de caractere. Funcții specifice - link articol#
Structuri de date#
- Stiva (stack). Aplicații specifice - link articol
- Coada (queue). Aplicații specifice. Algoritmul lui Lee
- Coada - link articol
- Algoritmul lui Lee - link articol
- Deque. Aplicații specifice - link articol
- Lista (liste simplu și dublu înlănțuite alocate dinamic)
- Structuri de date din biblioteca STL (Standard Template Library): pair, vector, list, deque, queue, priority_queue, stack, set (inclusiv variantele unordered_set și multiset), map (inclusiv variantele unordered_map și multimap), bitset.
- Introducere STL - link articol
- Bitset - link articol
Operații cu numere mari - link articol#
- Adunarea numerelor mari - link articol
- Scăderea numerelor mari - link articol
- Înmulțirea unui număr mare cu un număr natural - link articol
- Împărțirea cu rest a unui număr mare la un număr natural nenul - link articol
Elemente de combinatorică - link articol#
- Numărarea elementelor combinatoriale (submulțimi, produs cartezian, permutări, aranjamente, combinări, parantezări, partiții)
- Determinarea numărului de ordine pentru elementele combinatoriale
- Aritmetică modulară (adunare, scădere, înmulțire, invers modular - pentru modulo număr prim) - link articol
Recursivitate#
Metoda Divide et Impera#
Observație
Următoarele capitole sunt doar pentru etapa națională
Elemente de geometrie - link articol#
- sistemul de coordonate cartezian
- distanța dintre două puncte
- ecuația dreptei
- distanța dintre un punct și o dreaptă
- panta unei drepte
- intersecții de drepte și segmente
- arii
- algoritmi de baleiere - link articol
- înfășurătoare convexă - link articol
Metoda Backtracking (varianta elementară și varianta în plan) - link articol#
Metoda programării dinamice#
- Probleme de numărare - link articol
- Probleme de determinare a unei soluții optime - link articol
- Memoizarea relațiilor de recurență - link articol
- Problema rucsacului - link articol (nu este în programă, dar se recomandă citirea acestui articol)
- Subșir comun maximal - link articol (nu este în programă, dar se recomandă citirea acestui articol)
- Subșir crescător maximal - link articol (nu este în programă, dar se recomandă citirea acestui articol)